Odnośniki
- Ułatwienia dostępu
 - 
									
Strona Podmiotowa Biuletynu Informacji Publicznej
https://www.bip.gov.pl - Informacja dla osób głuchoniemych
 - www.gmina-glowno.pl
 - 
										
											
											Prześlij uwagę, zgłoszenie
										
										
Przesyłanie uwagi, zgłoszenia
 - 
										
											
											Fotokod tej strony
										
										
Fotokod z linkiem do tej strony
															 
Przejdź do: www.gmina-glowno.pl
Treść strony
Załącznik Nr 1 do zarządzenia Nr 1/2022 z dnia 8 lutego 2022 r. Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Głownie
Regulamin Organizacyjny Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Głownie
Regulamin Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Głownie określa:
- Postanowienia ogólne.
 - Organizację wewnętrzną Ośrodka.
 - Zakresy działania i kompetencje Kierownika oraz poszczególnych stanowisk pracy.
 - Tryb pracy Ośrodka.
 - Organizację przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania indywidualnych spraw mieszkańców gminy.
 - Zasady podpisywania pism i decyzji.
 
Rozdział I - Postanowienia ogólne
§ 1
Ilekroć w dalszych postanowieniach Regulaminu jest mowa o:
- Ośrodku - rozumie się przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Głownie,
 - Regulaminie - rozumie się przez to niniejszy regulamin,
 - Kierowniku - rozumie się przez to Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Głownie,
 - Wójcie Gminy - rozumie się przez to Wójta Gminy Głowno,
 - Pracownikach - rozumie się przez to pracowników zatrudnionych w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej Głownie.
 
§ 2
Regulamin obowiązuje wszystkich pracowników bez względu na rodzaj wykonywanej pracy i zajmowane stanowisko. Pracownicy są traktowani równo w zakresie nawiązywania i rozwiązywania stosunku pracy, warunków zatrudnienia, awansowania oraz dostępu do szkolenia w podnoszeniu kwalifikacji zawodowych, w szczególności bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, religię, narodowość, przekonania polityczne, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną, a także bez względu na zatrudnienie na czas określony lub nieokreślony albo w pełnym lub niepełnym wymiarze czasu pracy.
§ 3
- Ośrodek jest jednostką organizacyjną Gminy Głowno, powołaną do realizacji zadań własnych i zleconych z zakresu pomocy społecznej, wynikających z obowiązujących przepisów prawa.
 - Ośrodek nie posiada osobowości prawnej.
 - Ośrodek działa na podstawie obowiązujących przepisów prawa, uchwał Rady Gminy Głowno, statutu, zarządzeń Wójta Gminy Głowno oraz zarządzeń Kierownika.
 - Ośrodek może realizować również inne zadania w zakresie udzielonych pełnomocnictw.
 - Ośrodek może realizować inne zadania wynikające z programów, porozumień, projektów UE oraz rozwijać nowe formy pomocy społecznej.
 - Podstawowym zadaniem Ośrodka jest świadczenie wszechstronnej pomocy społecznej osobom i rodzinom w celu przezwyciężenia trudnych sytuacji życiowych, których nie są w stanie pokonać wykorzystując własne możliwości, środki i uprawnienia.
 - Celem działalności Ośrodka jest zaspokajanie niezbędnych potrzeb życiowych mieszkańców, przeciwdziałanie powstawaniu i rozwijaniu się procesów marginalizacji społecznej oraz w miarę możliwości doprowadzanie do życiowego usamodzielnienia się osób i rodzin oraz ich integracji ze środowiskiem.
 - Ośrodkiem kieruje Kierownik i reprezentuje go na zewnątrz.
 - Szczegółową organizację stanowisk pracy określa regulamin.
 - Nadzór nad bieżącą działalnością Ośrodka sprawuje Wójt Gminy Głowno, a w zakresie zadań zleconych Wojewoda Łódzki.
 
§ 4
- Siedziba Ośrodka znajduje się w budynku Urzędu Gminy w Głownie, 95-015 Głowno, ul. Kilińskiego 2.
 - Obszarem działania Ośrodka jest Gmina Głowno.
 - Ośrodek jest zakładem pracy w rozumieniu przepisów prawa pracy.
 - Kierownik Ośrodka jest zwierzchnikiem służbowym w stosunku do pracowników Ośrodka i wykonuje czynności w sprawach z zakresu prawa pracy.
 - Prawa i obowiązki pracowników ośrodka regulują przepisy ustawy o pracownikach samorządowych, kodeksu pracy i ustawy o pomocy społecznej. Ośrodek funkcjonuje zgodnie z zasadami zawartymi w:
- przepisach o samorządzie gminnym i pracownikach samorządowych;
 - ustawie o finansach publicznych i rachunkowości;
 - przepisach prawa pracy;
 - zarządzeniach wewnętrznych;
 - kodeksie postępowania administracyjnego;
 - instrukcji kancelaryjnej;
 - niniejszym regulaminie;
 - innych przepisach szczególnych, jeśli tak stanowią;
 
 - Szczegółowe zagadnienia dotyczące funkcjonowania Ośrodka reguluje Kierownik w zarządzeniach wewnętrznych.
 - Ośrodek działa w oparciu o następujące zasady:
- praworządności;
 - służebności wobec społeczności lokalnej;
 - jednoosobowego kierownictwa;
 - planowania pracy, kontroli wewnętrznej;
 - podziału zadań między poszczególne stanowiska pracy;
 - wzajemnego współdziałania;
 
 
Rozdział II - Organizacja wewnętrzna Ośrodka
§ 5
- W skład Ośrodka wchodzą następujące stanowiska:
- Kierownik,
 - Pracownicy socjalni,
 - Księgowy
 - opiekun świadczący usługi opiekuńcze w miejscu zamieszkania osób tego wymagających – wieloosobowe stanowisko pracy
 
 - Dopuszcza się możliwość tworzenia nowych miejsc pracy w Ośrodku w zależności od potrzeb Ośrodka, w celu realizacji zadań określonych w przepisach prawa w ramach posiadanych środków finansowych.
 - Zadania dla poszczególnych stanowisk pracy określają odrębne zakresy czynności pracowników Ośrodka.
 - Ośrodek posługuje się symbolem akt GOPS.
 - Schemat organizacyjny przedstawia załącznik Nr.1 do niniejszego Regulaminu
 
Rozdział III - Zakresy działania i kompetencje Kierownika oraz poszczególnych stanowisk pracy
§ 6
Do zakresu działania i kompetencji Kierownika Ośrodka należy:
- Zapewnienie prawidłowego funkcjonowania Ośrodka.
 - Koordynacja i nadzór nad pracą pracowników socjalnych oraz pozostałych pracowników zatrudnionych w Ośrodku.
 - Opracowywanie strategii rozwiązywania problemów społecznych.
 - Analiza i ocena problemów społecznych i propozycje ich rozwiązań.
 - Planowanie środków finansowych na świadczenia z pomocy społecznej.
 - Realizowanie zadań własnych wynikających z ustawy o pomocy społecznej.
 - Podejmowanie z upoważnienia Wójta Gminy postanowień i decyzji o przyznaniu bądź odmowie przyznania świadczeń z pomocy społecznej.
 - Realizowanie innych powierzonych zadań wynikających z:
 - ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej;
 - ustawie o przeciwdziałaniu przemocy;
 - ustawy o przeciwdziałaniu alkoholizmowi;
 - ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii;
 - ustawie o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;
 - ustawie o Karcie Dużej Rodziny;
 - ustawy o dodatkach mieszkaniowych;
 - innych ustaw o ile wynikają z nich obowiązki dla Ośrodka oraz rządowych programów pomocy społecznej;
 - Planowanie środków na powierzone zadania.
 - Wydawanie z upoważnienia Wójta decyzji administracyjnych dotyczących powierzonych zadań.
 - Kierownik odpowiada za realizację powierzonych zadań, organizację i skuteczność pracy. Ośrodka oraz wykonywanie zarządzeń Wójta i uchwał Rady Gminy w zakresie prowadzonych spraw.
 - Kierownik składa Radzie Gminy coroczne sprawozdanie z działalności Ośrodka oraz przedstawia potrzeby w tym zakresie.
 - Współdziałanie z instytucjami, organizacjami społecznymi i pozarządowymi, Kościołami, związkami wyznaniowymi oraz osobami fizycznymi i prawnymi w celu realizacji zadań pomocy społecznej.
 - Wydawanie przepisów wewnętrznych w sprawach organizacji i funkcjonowania Ośrodka.
 - Kierownik jest administratorem danych osobowych w rozumieniu ustawy o ochronie danych osobowych.
 - W razie nieobecności kierownika pracą Ośrodka kieruje wyznaczony przez Kierownika pracownik.
 
§ 7
Do zadań pracowników socjalnych należy w szczególności:
- Praca socjalna.
 - Dokonywanie analizy i oceny zjawisk, które powodują zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń.
 - Przeprowadzanie wywiadów środowiskowych w tym alimentacyjnych dla potrzeb GOPS oraz na wniosek innych jednostek organizacyjnych pomocy społecznej.
 - Kompletowanie dokumentów i przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych w sprawie przyznania pomocy klientom ze swojego terenu działania.
 - Udzielanie informacji, wskazówek i poradnictwa w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom, które znalazły się w trudnej sytuacji życiowej.
 - Pomoc w uzyskaniu pomocy w instytucjach państwowych, samorządowych i organizacjach pozarządowych oraz wspieranie w uzyskiwaniu pomocy.
 - Pobudzanie do aktywności i inspirowanie działań samopomocowych w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych osób, rodzin, grup i środowisk społecznych.
 - Współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami w celu przeciwdziałania i ograniczania patologii i skutków negatywnych zjawisk społecznych, łagodzenie skutków ubóstwa.
 - Inicjowanie nowych form pomocy osobom i rodzinom mającym trudna sytuację życiową.
 - Prowadzenie działań na rzecz integracji społecznej osób i rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym.
 - Zawieranie z klientami pomocy społecznej kontraktów socjalnych oraz kontrolowanie ich realizacji.
 - Planowanie pomocy oraz kontrolowanie czy udzielana pomoc spełnia swoje zadania.
 - Współuczestniczenie w inspirowaniu i wdrażaniu programów pomocy społecznej ukierunkowanych na podniesienie jakości życia, współuczestniczenie w realizacji projektów unijnych.
 - Prowadzenie reintegracji zawodowej i społecznej dla osób zagrożonych wykluczeniem społecznych.
 - Występowanie do sądów z wnioskami o wgląd w sytuację dziecka, zastosowanie leczenia psychiatrycznego, do GKRPA o zastosowanie leczenia odwykowego.
 - Współpraca ze szkołami, policją, sądem i kuratorami.
 - Wszczynanie procedury Niebieskiej Karty i udział w pracach Zespołu Interdyscyplinarnego oraz w grupach roboczych a także zapewnienie obsługi administracyjno- technicznej.
 - Sporządzanie sprawozdań i informacji.
 - Wydawanie zaświadczeń w sprawach pomocy społecznej.
 - Organizowanie i zabezpieczenie potrzeb z zakresu świadczeń w naturze.
 - Sporządzanie informacji i sprawozdań rzeczowo-finansowych, ustalanie potrzeb w zakresie pomocy społecznej.
 - Koordynacja dożywiania dzieci w szkołach i osób dorosłych.
 - Przygotowywanie i prowadzenie dokumentacji dotyczącej osób umieszczonych w DPS.
 - Realizacja zadań dotyczących opieki nad dzieckiem i rodziną.
 - Współuczestniczenie w realizacji projektów unijnych.
 - Obsługa programów komputerowych.
 - Realizacja strategii rozwiązywania problemów społecznych i innych programów.
 - Przy wykonywaniu swoich zadań pracownik socjalny obowiązany jest kierować się zasadami etyki zawodowej zasada dobra osób i rodzin oraz poszanowaniem ich godności i prawa tych osób do samostanowienia.
 - Prowadzenie postępowania w sprawie skierowania osób do ośrodka wsparcia tj. Środowiskowego Domu Samopomocy w Woli Zbrożkowej.
 - Wykonywanie czynności związanych z przekazywaniem dokumentacji Ośrodka do składnicy akt.
 - Wykonywanie czynności kancelaryjnych w Ośrodku.
 - Wykonywanie innych zadań zleconych przez Kierownika wynikających z potrzeb Ośrodka.
 
§ 8
Do zadań Księgowego należą w szczególności:
- Prowadzenie rachunkowości jednostki zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami.
 - Organizowanie sporządzanie dokumentacji, jej obiegu, archiwizowania i kontroli w sposób zapewniający właściwy przebieg operacji gospodarczych, ochrony mienia będącego w posiadaniu jednostki.
 - Bieżącym i prawidłowym prowadzeniu księgowości oraz sporządzaniu kalkulacji wynikowej kosztów wykonywanych zadań oraz sprawozdawczości finansowej, w sposób umożliwiający terminowe przekazywanie informacji ekonomicznych.
 - Prawidłowe i terminowe dokonywanie rozliczeń finansowych.
 - Nadzorowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości; prowadzenie gospodarki finansowej jednostki zgodnie z obowiązującymi zasadami.
 - Analiza środków przydzielonych z budżetu.
 - Opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Kierownika jednostki, dotyczących prowadzenia rachunkowości, a w szczególności zakładowego planu kont, obiegu dokumentów, zasad prowadzenia i rozliczania inwentaryzacji.
 - Opracowywanie zbiorczych sprawozdań finansowych z wykonania budżetu i ich analiz.
 - Koordynacja prac w zakresie opracowywania budżetu jednostki.
 - Wykonywanie funkcji dysponenta środków budżetu, sporządzanie wymaganych sprawozdań z wykonania budżetu.
 - Obsługa finansowo - księgowa w zakresie budżetu.
 - Gospodarowanie rzeczowymi składnikami majątkowymi oraz współpraca i współdziałanie w tym zakresie z pozostałymi stanowiskami pracy.
 - Kontrola kasy.
 - Miesięczne rozliczanie faktur.
 - Pełna obsługa finansowo – księgowa Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
 - Prowadzenie wyodrębnionej ewidencji księgowej na potrzeby projektów systemowych,
 - Współpraca z Urzędem Skarbowym, GUS.
 - Współdziałanie z właściwymi organami administracji rządowej i samorządowej.
 - Udzielanie wyjaśnień na wystąpienia pokontrolne.
 - Obsługa programów finansowo- księgowych.
 - Posługiwanie się w pracy obowiązującym systemem komputerowym, uzupełnianie na bieżąco danych w programie.
 - Wykonywanie innych zadań zleconych przez Kierownika wynikających z potrzeb Ośrodka.
 
§ 9
Do zadań opiekuna zatrudnionego w formie pomocy sąsiedzkiej, należy pomoc w zaspokajaniu niezbędnych, codziennych potrzeb życiowych i pomoc w prowadzeniu gospodarstwa domowego a w szczególności:
- Utrzymywanie w czystości pomieszczeń użytkowych
 - Utrzymywanie w czystości urządzeń sanitarnych.
 - Przygotowanie posiłków lub pomoc w ich przygotowaniu, z uwzględnieniem diety.
 - Zakup artykułów niezbędnych do egzystencji chorego (w pobliżu jego miejsca zamieszkania).
 - Pomoc przy spożywaniu posiłków.
 - Pranie bielizny osobistej oraz lekkiej odzieży.
 - Palenie w piecu.
 - Dostarczanie wykupionych obiadów.
 - Zamawianie wizyt lekarskich, realizacja recept.
 - Współpraca z pracownikiem socjalnym, lekarzem, pielęgniarką.
 - Załatwianie spraw urzędowych.
 - Opieka higieniczna w tym pomoc w utrzymywaniu higieny osobistej podopiecznego (pomoc przy myciu i ubraniu), zmiana bielizny osobistej, pościelowej, przesłanie łóżek, pomoc przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych - pomoc w dojściu do toalety.
 - Zalecana przez lekarza pielęgnacja: podawanie leków, okłady, nacieranie, zmiana pozycji obłożnie chorego w łóżku w celu zapobiegania odleżynom i odparzeniom.
 - W miarę możliwości zapewnienia kontaktów z otoczeniem: organizowanie spacerów, organizowanie czasu wolnego.
 
§ 10
Do obowiązków wszystkich pracowników w Ośrodku należy w szczególności:
- Działanie zgodnie z prawem i szczegółowe jego przestrzeganie.
 - Sumienne, sprawne i bezstronne wykonywanie powierzonych zadań.
 - Zachowanie tajemnicy służbowej i państwowej na zasadach i w zakresie przewidzianym przez prawo.
 - Przestrzeganie ochrony danych osobowych.
 - Stosowanie się do poleceń przełożonego, jeżeli nie są one sprzeczne z przepisami prawa lub mowy o pracę.
 - Udzielanie informacji i wyjaśnień niezbędnych przy załatwianiu danej sprawy.
 - Gospodarowanie środkami publicznymi w sposób racjonalny, celowy i oszczędny.
 - Przestrzeganie przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów przeciwpożarowych.
 - Dbanie o należyty stan urządzeń i sprzętu oraz porządek i ład w miejscu pracy.
 - Przestrzeganie wewnętrznych przepisów wprowadzonych zarządzeniami Kierownika.
 - Podnoszenie kwalifikacji zawodowych.
 
Rozdział IV - Tryb pracy Ośrodka
§ 11
- Czas pracy pracowników samorządowych wynosi czterdzieści godzin w tygodniu i osiem godzin na dobę.
 - Jeżeli wymagają tego potrzeby Ośrodka, pracownik może być zatrudniony poza normalnymi godzinami pracy.
 - Polecenie wykonywania pracy poza normalnymi godzinami pracy winno być potwierdzone przez Wójta Gminy lub upoważnioną przez niego osobę. Wójt Gminy lub upoważniona osoba decyduje o wypłacie wynagrodzenia lub udzielenia czasu wolnego za wykonaną pracę poza normalnymi godzinami pracy.
 - W szczególnie uzasadnionych przypadkach Kierownik ustala inne niż określone godziny rozpoczynania i kończenia pracy dla pracowników, ale zgodne z Kodeksem Pracy.
 - Pracę i obowiązki pracowników zatrudnionych w Ośrodku regulują przepisy o pracownikach samorządowych, a także przepisy kodeksu pracy.
 - Ośrodek jest czynny w dniach roboczych w godzinach 7:30- 15.30 od poniedziałku do piątku.
 - Do podstawowych obowiązków pracowników Ośrodka należy:
- przestrzeganie ustalonego czasu pracy i wykorzystanie go w sposób jak najbardziej efektywny,
 - przejawianie inicjatywy dążąc do uzyskania w pracy jak najlepszych wyników,
 - przestrzeganie przepisów i zasad bhp oraz przepisów przeciwpożarowych,
 - dbałość o dobro zakładu pracy i ochrona mienia,
 - przestrzeganie tajemnicy państwowej i służbowej,
 - przestrzeganie zasad współżycia społecznego.
 
 - Odpowiedzialność materialną pracownika za szkodę wyrządzoną zakładowi pracy oraz za powierzone mienie regulują przepisy kodeksu pracy.
 - Kierownik zobowiązany jest do:
- zapewnienia odpowiednich warunków pracy pozwalających na samodzielność i inicjatywę, pracowników oraz stwarzanie możliwości dokształcania i doskonalenia zawodowego,
 - zaznajomienie ze Statutem Ośrodka,
 - zaznajomienie z Regulaminem Ośrodka,
 - zaznajomienie pracowników podejmujących pracę z zakresem ich obowiązków oraz ich podstawowymi uprawnieniami,
 - zorganizowanie pracy w sposób zapewniający pełne wykorzystanie czasu pracy,
 - zapewnienie przestrzegania porządku i dyscypliny pracy.
 
 
§ 12
- Pracownicy obowiązani są do przestrzegania ogólnie przyjętych zasad porządku dyscypliny pracy.
 - Pracownicy obowiązani są do punktualnego rozpoczynania pracy i podpisywania listy obecności przed godziną rozpoczęcia pracy.
 - Obowiązuje zakaz palenia tytoniu w pomieszczeniach biurowych.
 
§ 13
Szczególnie rażącym naruszeniem ustalonego porządku i dyscypliny pracy jest:
- złe i niedbałe wykonywanie pracy;
 - nie bycie w pracy bez usprawiedliwienia, spóźnienie się do pracy lub samowolne jej opuszczanie bez usprawiedliwienia;
 - stawienie się do pracy w stanie nietrzeźwym lub spożywanie alkoholu w czasie pracy;
 - zakłócanie porządku i spokoju w miejscu pracy;
 - nie wykonywanie poleceń przełożonych;
 - nieprzestrzeganie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy;
 - niewłaściwy stosunek do przełożonych i współpracowników;
 - nieprzestrzeganie tajemnicy państwowej i służbowej;
 
§ 14
- Niemożności stawienia się w pracy z przyczyn z góry wiadomych pracownik powinien uprzedzić bezpośrednio przełożonego.
 - W razie nie stawienia się do pracy, pracownik jest zobowiązany zawiadomić przełożonego o przyczynie nieobecności i przewidywanym czasie jej trwania, pierwszego dnia nieobecności w pracy, nie później jednak niż w dniu następnym osobiście, telefonicznie, e-mailem lub przez inne osoby.
 - Pracownik jest zobowiązany usprawiedliwić nieobecność w pracy lub spóźnienia się do pracy przedstawiając niezwłocznie przyczyny nieobecności w pracy, a także na żądanie odpowiednie dowody.
 - Szczegółowe zasady udzielenia zwolnień od pracy regulują odrębne przepisy.
 
Rozdział V - Organizacja przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania indywidualnych spraw mieszkańców
§ 15
- Indywidualne sprawy obywateli załatwiane są w terminach określonych w Kodeksie Postępowania Administracyjnego i przepisach szczególnych ustawy o pomocy społecznej.
 - Pracownicy Ośrodka są zobowiązani do sprawnego i rzetelnego rozpatrywania indywidualnych spraw kierując się przepisami prawa oraz zasadami współżycia społecznego.
 - Odpowiedzialność za terminowe i prawidłowe załatwienie indywidualnych spraw ponosi Kierownik oraz pracownicy zgodnie z ustalonymi zakresami obowiązków.
 
§ 16
Pracownicy obsługujący interesantów zobowiązani są do:
- Udzielania informacji niezbędnych przy załatwianiu danej sprawy i wyjaśnieniu treści obowiązujących przepisów.
 - W miarę możliwości niezwłocznego rozstrzygnięcia sprawy lub określenia terminu załatwienia sprawy.
 - Informowania zainteresowanych o stanie załatwienia ich sprawy.
 - Powiadamiania o przedłużeniu terminu rozstrzygnięcia sprawy w przypadku zaistnienia takiej konieczności.
 - Interesanci mają prawo uzyskania informacji w formie pisemnej, ustnej, telefonicznej.
 - Kierownik Ośrodka przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków każdego dnia.
 - Pracownicy Ośrodka przyjmują interesantów w ciągu całego dnia pracy Ośrodka.
 
Rozdział VI - Zasady podpisywania pism i decyzji
§ 17
- Do podpisu Kierownika zastrzega się w szczególności:
- zarządzenia, ogłoszenia, okólniki – wynikające z bieżącej działalności Ośrodka;
 - materiały kierowane pod obrady Rady Gminy;
 - decyzje w sprawach kadrowych pracowników Ośrodka;
 - decyzje w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej – zgodnie z upoważnieniami udzielonymi przez Wójta Gminy Głowno;
 - pisma zastrzeżone do podpisu Kierownika odrębnymi przepisami lub mające ze względu na swój charakter specjalne znaczenie;
 
 - Kierownik może upoważnić swoich pracowników do podpisywania korespondencji dotyczącej spraw pozostałych w zakresie działalności stanowisk pracy z wyjątkiem spraw zastrzeżonych do osobistej akceptacji Kierownika.
 - Kierownik może wystąpić z wnioskiem do Wójta w sprawie upoważnienia pracownika do prowadzenia postępowania i wydawania decyzji administracyjnych w sprawach pomocy społecznej.
 - Czynności o charakterze przygotowawczym, techniczno-kancelaryjnym i inne dokumenty nie stanowiące rozstrzygnięcia sprawy podpisują pracownicy stosownie do podziału czynności.
 - Dokumenty przedstawione do podpisu Kierownika powinny być opatrzone imienną pieczątką wraz z parafą pracownika, który sporządził dokument w lewym dolnym
 - Zasady podpisywania dokumentów finansowo-księgowych określa instrukcja obiegu dokumentów finansowo-księgowych.
 - W czasie nieobecności Kierownika decyzję w zakresie świadczeń przyznanych przez Ośrodek wydaje i podpisuje pracownik Ośrodka upoważniony przez Wójta, na wniosek Kierownika.
 
§ 18
Wszelkie zmiany niniejszego Regulaminu mogą być dokonywane w formie aneksu.
Załącznik Nr 2 do zarządzenia Nr 1/2022 z dnia 8 lutego 2022 r. Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Głownie
SCHEMAT ORGANIZACYJNY GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W GŁOWNIE
Najwyżej w hierarchi znajduje się Kierownik pod którego równolegle podlegają:
- księgowy,
 - pracownicy socjalni,
 - opiekun - usługi opiekuńcze.
 
Metryka
- opublikował: Joanna Michalikdata publikacji: 2022-02-18 08:45